10 wrz 2016

Obsługa klienta

Prowadząc działalność gospodarczą zarówno w zakresie oferowanych produktów jak i usług dużą uwagę należy przykładać do jakość obsługiwania klientów. Właściwe podejście do klienta pozwoli uniknąć wielu nieprzyjemnych sytuacji, które na pewno pozytywnie nie wpływają na wizerunek firmy.

 

Przede wszystkim należy dbać o czas klientów. Jeżeli przedsiębiorca ma taką możliwość powinien postarać się w jak najkrótszym czasie udzielić określonej odpowiedzi Szczególnie jest to ważne w kontaktach e-mailowych oraz telefonicznych. Przedsiębiorca, który stara się jak najszybciej zaspokoić potrzeby klienta jest dużo bardziej pozytywnie odbierany niż przedsiębiorca, który każe na siebie czekać.

 

W kontaktach z klientem ważna jest również umiejętność słuchania. Przedsiębiorca powianiem wysłuchiwać się w to co mówi klient, jakie są jego rzeczywiste potrzeby. Nie można za wszelką cenę wymuszać na klientach swojego zdania w celu osiągnięcia określonego działania. Na dłuższą metę to może zniechęcić klientów. Nikt też nie lubi być potraktowany z góry. Warto podchodzić do klienta w sposób indywidualny. W pewnych sytuacjach ważna jest również cierpliwość i opanowanie, nie zawsze przecież klienci są idealni, nie raz zdarzą się tacy, którzy będą chcieli za wszelką cenę demonstrować swoją siłę i tylko dlatego, że może kiedyś zostali niewłaściwie obsłużeni.

 

Dotrzymywanie złożonych deklaracji biznesowych jest niezwykle ważne dla kreowania pozytywnego wizerunku firmy. W przypadku gdy istnieją jakieś przeszkody, które nie pozwalają na realizację danej usługi warto szczerze porozmawiać o tym z klientem i spróbować ustalić nowy termin. Obsługując klientów należy pamiętać o posiadaniu odpowiednich kompetencji. Doradzając klientowi trzeba posiadać określoną wiedzę, aby udzielona porada była rzeczywiście wiarygodna i przydatna.

Share
This