Pozycjonowanie strony internetowej to tak naprawdę długi proces, który dopiero po upływie określonego czasu przynosi efekty w postaci podwyższenia rankingu strony internetowej w wyszukiwarce. Wyższa pozycja w wyszukiwarce przekłada się na większą liczbę odwiedzin strony, co z kolei przekłada się na większą sprzedaż i zysk przedsiębiorstwa. Przedsiębiorca posiadający stronę zajmującą wysoką pozycję z wyszukiwarce dużo łatwiej może wypromować prowadzony przez siebie biznes i dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów.
Istnieje przekonanie, że żadna reklama czy w radiu czy w telewizji nie daje takich efektów, jak wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania, zwłaszcza, że jest to najtańsza forma reklamy. Strona www oferująca określoną kategorię produktów powinna być pozycjonowana pod kątem swojej oferty. Należy wybrać frazy kluczowe w oparciu o które będzie pozycjonowana witryna.
Przy pozycjonowaniu strony można skorzystać z usług wyspecjalizowanych agencji marketingowych zajmujących się pozycjonowaniem, czyli SEO. Działania pozycjonerskie nie są jednak tanie ich koszt waha się w granicach od 500-5000 zł miesięcznie. Wszystko zależy od indywidualnych ustaleń między stronami umowy. Nie bez znaczenia pozostaje taki czynnik jak popularność wybranych słów kluczowych. On bowiem określa konkurencję, z którą będzie musiała zmierzyć się firma pozycjonująca. Ważne jest również zaplecze firm, a więc strony oraz narzędzia, którymi dysponuje firma pozycjonująca. Na początku strona może wymagać odpowiedniej optymalizacji tak aby kod witryny był bardziej przyjazny wyszukiwarkom. Pozycjonowanie wymaga sporo wiedzy na temat działania wyszukiwarek, którą trzeba odświeżać na bieżąco, dlatego, jeśli chce się osiągnąć dobre efekty warto jednak skorzystać z pomocy profesjonalistów.