Program partnerski jest jedną z form współpracy między firmami, które zajmują się sprzedażą określonych produktów czy też usług z partnerem, który pozyskuje klientów otrzymując za to wynagrodzenie w postaci prowizji od dokonanych transakcji. Dla przedsiębiorcy takie rozwiązanie ma bardzo wiele  zalet. Przede wszystkim nie musi sam pozyskiwać klientów, całą pracę wykona za niego partner. To on zajmie się umieszczaniem różnego rodzaju reklam w postaci linków czy banerów na swoich stronach. Może również prowadzić inne działania m.in. rozsyłając newslettery. Tak naprawdę wszystko zależy od kreatywności partnera.

 

Dodatkową zaletą jest niewątpienie fakt, że przedsiębiorca przy programach partnerskich najczęściej płaci tylko za określony efekt jakim jest dokonanie transakcji zakupu. Partner wcześniej otrzymuje spersonalizowany link na podstawie, którego zbierane są informacje o dokonanych za jego poleceniem zakupach.

 

Wynagrodzenie najczęściej ma postać procentowej prowizji. Istnieje kilka różnych metod naliczania prowizji od sprzedaży. Może ona mieć formę prowizji bezpośredniej tzn. prowizja naliczana jest gdy klient dokona zakupu podczas wizyty po kliknięciu w link partnerski. A może również przybierać formę prowizji wiecznej, wówczas premiowane są każde zakupy dokonane przez poleconego przez partnera klienta.

 

Przedsiębiorca dzieli się w zyskach z partnerem, ale i tak jest to o wiele skuteczniejsze niż działania na własną rękę. Może on w sposób efektywny promować oferowane przez siebie produkty czy usługi. Bardzo wiele przedsiębiorstw wprowadza programy partnerskie ze względu na czytelne zasady działania. Zarówno przedsiębiorca jak i partner otrzymuje informację zwrotną o rezultacie swoich działań.

Share
This