07 sie 2016

Reklama banerowa

Każdy przedsiębiorca pragnie w jak najbardziej skuteczny sposób dotrzeć od jak największej liczby potencjalnych odbiorców. Jednym ze sposobów jest reklama banerowa. Niektórzy kojarzą baner jako statyczny obrazek umieszczony na stronie internetowej. Rzeczywiście tak było jeszcze kilka lat temu. Współcześnie reklama banerowa przyjmuje postać animacji, krótkich materiałów wideo. To przede wszystkim reklamy interaktywne, których zadaniem jest zwrócenie uwagi oraz zainteresowanie klientów.

Zalety reklamy banerowej

Ta forma reklamy przynosi oczekiwane rezultaty pod warunkiem, że jest odpowiednio przemyślana i skierowana do właściwej grupy odbiorców. W dalszej perspektywie czasu może przyczynić się do zwiększenia rozpoznawalności danej marki czy produktu oraz umocnienia pozycji przedsiębiorstwa na rynku. Reklama banerowa również wpływa na zwiększenie ruchu ze sprzedaży oraz przychodu.

 

Modele zakupu reklamy

Wybierając tę formy reklamy warto zwrócić uwagę na proponowane formy rozliczenia. Można się rozliczać na podstawie samego umieszczenia danej reklamy a można na podstawie liczby odsłon. W przypadku reklamy banerowej typu CPM przedsiębiorca płaci określoną cenę za tysiąc wyświetleń reklamy. Nie zawsze jednak jest gwarancja, że wśród tych tysiąca wyświetleń znajdzie się osoba rzeczywiście zainteresowana danym produktem. Natomiast w reklamie typu CPC reklamodawca płaci tylko i wyłącznie z kliknięcia w daną kreację reklamową. Jest to dużo lepsza metoda reklamy gdyż zakłada, że skoro dana osoba kliknęła w baner, jest zainteresowana prezentowanym produktem bądź usługą. Najlepszą formą rozliczenia dla każdego przedsiębiorcy jest rozliczenie za efekt. Model CPA bazuje na efektach, gdyż reklamodawca płaci za liczbę użytkowników, którzy podjęli się określonych czynności (rejestracja, podanie danych, zakup).

Share
This