18 gru 2015

Reklama w e-biznesie

Przedsiębiorca ma bardzo wiele możliwość promocji swojego biznesu korzystając z Internetu. Jedną z najbardziej rozpowszechnionych form reklamy jest reklama kontekstowa, która jest dedykowana ściśle określonej grupie odbiorców. Może ona przyjąć postać zarówno linków sponsorowanych, czy też graficzną.

Bardzo często ta reklama jest kojarzona z reklamą banerową, która sama w sobie również ma kilka odmian począwszy od billboardu, baneru śródtekstowego po skyscaper. Przedsiębiorca może wybrać właściwy dla siebie system rozliczeń za kampanię reklamową. Najwięcej korzyści przynosi reklamodawcy rozliczenie za osiągnięty efekt. Taki system rozliczenia pozwala na uniknięcie płacenia za puste odsłony, czyli takie, które nie pozwolą zrealizować oczekiwanego celu.

 

Dużą rolę w e-reklamie odgrywają social media. To one pozwalają na kształtowanie opinii o przedsiębiorstwie i oferowanych produktach i usługach. Użytkownicy Internetu występują w roli kreatorów opinii oraz ambasadorów określonej marki, dlatego bardzo często firmy prowadzą działania również na Facebooku, tworząc swoje fanpage czy Twitterze.

 

Wzrasta też znaczenie blogosfery. Coraz częściej blogi wykorzystywane są jako element wspierający kampanie reklamowe rożnych produktów. Blogerzy wpływają na użytkowników Internetu m.in. umieszczając na swoich stronach artykuły sponsorowane, recenzje czy organizując konkursy, którego fundatorem jest dana firma. Możliwości jest bardzo wiele. Cena reklamy na blogu jest uzależniona od popularności danej strony, liczby fanów oraz zaangażowania samych czytelników. Wszystko zależy również od indywidualnych ustaleń.

 

Share
This