W e-biznesie posiadanie własnej strony internetowej jest koniecznością. Dotyczy to również działalności gospodarczej, która jest prowadzona poza siecią internetową. Znaczna część klientów bowiem poszukuje produktów oraz usług za pośrednictwem Internetu, a własna strona internetowa znacznie poszerza pole działalności danej firmy. Przedsiębiorca ma możliwość zaprezentowania swoich produktów i usług potencjalnym odbiorcom z całego niemalże świata. Własna strona internetowa pozwala na redukcję kosztów i nawiązanie dużo lepszych kontaktów z dotychczasowymi klientami. Dużo łatwiej można zdobyć nowych, co w konsekwencji prowadzi do wzrostu sprzedaży.

 

Wydatki poniesione na uruchomienie strony internetowej są stosunkowo niskie. Konieczne jest wykupienie domeny, hostingu, można również skorzystać z darmowych szablonów na stronę internetową. W przypadku, gdy e-biznes jest prowadzony w formie sklepu internetowego, wówczas strona internetowa umożliwia bardzo szybkie jego uruchomienie.

 

Zalet z posiadania własnej strony internetowej jest bardzo wiele. Począwszy od wspominanej wcześniej możliwości dotarcia do nowych klientów po poprawę w komunikacji z dotychczasowymi klientami (skrzynka e-mali, komunikatory, chat, rozmowy wideo). Przedsiębiorca umieszczając na stronie internetowej informację o nowych promocjach czy nowo wprowadzonych towarach umożliwia w szybki sposób zapoznanie się klientom z nową ofertą. Dodatkowo storna internetowa daje możliwość uruchomienia forum internetowego.

 

W e-biznesie przydatna jest również funkcja wysyłania newslettera. Klient, który się zapisze będzie otrzymywał cykliczne e-maile z informacjami o najnowszych wydarzeniach dotyczących prowadzonej przez danym podmiot działalności.

 

Share
This