26 paź 2016

E-mail marketing

Jedną z form dotarcia do potencjalnych klientów jest e-mail marketing, w którym poczta elektroniczna jest wykorzystywana jako podstawowe narzędzie komunikacji i marketingu z klientem.

 

E-mail marketing ma zarówno swoje wady jak i zalety. Przede wszytkom należy dysponować określoną bazą adresów e-mail. Jeżeli przedsiębiorca decyduje się na tworzenie samodzielnie takiej bazy musi mieć świadomość, że jest to proces bardzo czasochłonny. Tworząc bazę adresów trzeba wybierać takich klientów, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani nabyciem danych produktów i usług. Tylko takie działanie zapewnia gwarancję skuteczności prowadzonych działań e-mail marketingowych. Przedsiębiorca musi też właściwie skonstruować formę e-mailu w taki sposób aby był on rzeczywiście atrakcyjny zarówno pod względem wizualnym jak i zamieszczonej treści. Niektórzy przedsiębiorcy zlecają to zadanie profesjonalnym firmom zajmującym się content marketingiem.

 

Zaletą tej formy marketingu jest z pewnością mierzalność. Dostajemy informację zwrotną ile wiadomości wysłano, ile faktycznie dotarło do danego adresata i czy wiadomość została otworzona. Dzięki wiadomości elektronicznej bardzo szybko możemy dotrzeć do określonej liczby odbiorców, przesłanie wiadomości trwa ułamki sekundy. E-mail marketing nie wymaga dodatkowych nakładów związanych z wysyłką wiadomość. Wysyłanie listów za pośrednictwem firm pocztowych obciążone są kosztami wydruku, wysyłką i samą logistyką. Dla przedsiębiorców, którzy dbają o środowiska ta forma marketingowa jest jak najbardziej odpowiednia.

 

Przed decyzją o podjęciu działań e-mail marketingowych należy z pewnością rozważyć koszty jak i korzyści płynące z takich działań.

Share
This