Zakładając własną działalność gospodarczą warto pomyśleć o jak najskuteczniejszym pozyskaniu przyszłych klientów. Zarówno na samym początku jak i w trakcie prowadzenia firmy konieczna jest reklama oferowanych usług i produktów. Wybór form reklamy jest naprawdę ogromy ale zawsze rodzaj reklamy jest uzależniony od budżetu jakim dysponuje przedsiębiorca.
Reklama w radiu i telewizji
Mało które przedsiębiorstwo zwłaszcza na początku działalności gospodarczej stać na reklamę w mediach. Koszt stworzenia spotu reklamowego i emisja reklamy w telewizji pochłania niewyobrażalne środki finansowe i ta forma reklamy jest raczej wybierana przez duże firmy i korporacje. Emisja reklamy w radiu wbrew pozorom nie musi być tak kosztowna, wystarczy, że wybierzemy radio lokalne. Przedsiębiorca działający na określonym terenie powinien wziąć pod uwagę radio, które emituje programy w jego zasięgu działalności. Taka forma reklamy jest skuteczna gdyż jest skierowana do klientów znajdujących się w bezpośrednim otoczeniu firmy.
Reklama w internecie
Doskonałym rozwiązaniem dla przedsiębiorców, którzy chcą zareklamować swój biznes jest reklama w sieci. Internet daje nieograniczony dostęp do klientów i jest stale dostępny, nie wymaga przy tym nakładów na druk papierowy czy wysyłkę tradycyjnych folderów reklamowych. Koszt własnej domeny waha się już od kilku złotych, do tego dochodzi hosting. Całość nie powinna jednak przekroczyć 300 zł na rok. Oczywiście jeżeli myślimy o stronie, która będzie wizytówką firmy. Koszty założenia sklepu internetowego są znacznie większe. Bardzo wiele firm oferuje też gotowe szablony na strony i nie jest konieczne zlecanie jej projektowania wykwalifikowanym firmom. Potrzebna jest jednak podstawowa wiedza w tym zakresie.